Letos tomu bude 12 let, co spatřil světlo světa první časopis NORDICmag, jediný česky psaný titul určený výhradně lyžařům běžcům. I díky dalším osudovým souvislostem máme za to, že letos dozrál čas na jeho zásadní facelift.

První vydání časopisu NORDICmag, prosinec 2006

Oněmi dalšími souvislostmi jsou zejména personální kapacity, které se kolem časopisu shlukují. S šéfredaktorkou Adélou Boudíkovou a jejím autorským týmem bude nově intenzivně spolupracovat editor Tom Řepík, který bude obstarávat řadu rubrik, ze všeho nejvíce pak část věnovanou lyžařskému vybavení. Tom není žádný nováček, například je zakladatelem někdejšího NORDIC testu, největšího českého testu běžek, v současné době je šéfredaktorem přílohy SNOWbiz, která vychází v rámci časopisu SNOW.

Více čtení, hezčí forma

Zásadní změnu pocítí čtenáři v rozsahu časopisu, který naroste na 84 stran, případně i více. Magazín dostane novou obálku z atraktivního materiálu a lepenou vazbu. I díky inovovanému grafickému konceptu, který ponese znaky blízké časopisu SNOW, lídru produktového portfolia skupiny SNOWmedia, bude nový NORDIC dynamičtější, obrazovější a modernější. Prostě víc sexy.

 

První vydání sezóny bývala zaměřena na vybavení – tuto tradici nyní malinko oprašujeme

Více materiálu a vybavení

Lyže a další lyžařský materiál je další oblastí, na kterou zaměříme více pozornosti. Vybavení je v současné době na vysokém stupni vývoje, novinky jsou nenápadné až nenalezitelné. Proto je chceme rozkrývat a celé téma rozdmýchat k většímu obecnému zájmu. Právě Tom Řepík bude tím člověkem, který se bude tématu koncepčně věnovat, a to v úzké spolupráci s výrobci, dovozci a obchodníky tak, aby těžiště zájmu časopisu souznělo se zájmy zástupců značek na trhu.

 

Tematické přílohy a letní speciál

Nový NORDIC má dvě základní ambice: potěšit svým obsahem i formou stávající skupinu věrných čtenářů a oslovit a upoutat čtenáře nové. Obsahová osa zůstane stejná, avšak přibudou nové, spíše populárně laděné rubriky a zejména tematické přílohy. V říjnovém vydání najdete přílohu o nákupu vybavení na běžky (tzv. buyer’s guide), další příloha bude určena pro laufaře a v lednovém čísle pak průvodce běžeckými destinacemi.

Aktuální vydání z letošního března

Posledním číslem řady bude Letní speciál, který se na počátku března rozloučí se zimními tématy a nakročí do jara a léta příspěvky o aktivitách v dobách, kdy není sníh. Lyžování s odchodem sněhu nekončí a současný svět nabízí nespočet aktivit, které přes léto udrží lyžaře ve formě nebo mu dovolí strávit aktivní víkend či týden v horách.