První číslo časopisu NORDIC vyšlo 6. prosince 2006. Za tu dobu si společně s webem Bezky.net vytvořilo komunitu čítající desetitisíce věrných čtenářů. Po bezmála 14 letech v podstatě neměnného fungování přichází čas posunout jediný český časopis pro lyžaře běžce dál.

A to s plnou odpovědností k vybudované čtenářské komunitě (v roce 2019/20 činila návštěvnost webu Bezky.net 150 tisíc unikátních uživatelů), ale i s ohledem na možnosti a potřeby reklamního trhu, který se k tématu běžeckého lyžování váže. Nejen běžecké lyžování, stav trhu obecně, ale zejména možnosti propagace produktů a služeb pro běžkaře prodělaly za tu poslední dekádu dynamický vývoj. Rozhodli jsme se tedy učinit změny, které by stávající vazby narovnaly do aktuální rovnováhy a vyhovovaly pokud možno všem zúčastněným: čtenářům, inzerentům i vydavateli. 

Nová cena

V první řadě přicházíme s novou cenou časopisu. Ta 14 let stará už byla historickým reliktem a zásadně nekorespondovala s náklady, které jsou potřeba na výrobu časopisu. Věříme, že cena nestojí při rozhodování o koupi časopisu na předních místech, navíc nový koncept vydávání je postaven tak, že stálý čtenář sáhne do kapsy pro podobné peníze jako doposud. A dostane víc.

Nová tematická vydání pro běžkaře i sjezdaře

Abychom využili synergii cílových skupin obou lyžařských časopisů, dostanou předplatitelé NORDICu a SNOW dvě společná vydání: obsahově hybridní bude od sezóny 2020/21 vydání Lyže (Market) a vyjde jako průvodce trhem veškeré výstroje na lyže, jak na sjezdovky, tak běžky. Pro inzerenty to nese zásadní výhodu: rozšíří to zásah inzertního sdělení napříč cílovými skupinami, čili sjezdaři dostanou mnohdy vítanou informaci i o běžkách, a naopak běžkaři o sjezdovkách. Mnoho běžkařů zároveň i sjezduje a ještě více sjezdařů – byť třeba jen turisticky – běžkuje. Inzerce ve vydání Lyže 2020/21 tak zasáhne podstatně širší klientelu. Ještě atraktivnější náboj získá vydání pro inzerenty prodávající vybavení, protože na vybrané inzertní formáty bude poskytována speciální tematická sleva. Zároveň pouze v těchto hybridních vydáních zůstane otevřena možnost produktové inzerce. 

Druhým sdíleným časopisem bude speciál Na lyže (SNOW Time), nově s podtitulem Dovolená a móda. Ten přinese novinky v cestování, a to za sjezdovkami i běžeckou stopou. A k nim přidá i soubor článků o lyžařské módě a sportovním oblečení, opět spojený s výhodnými inzertními službami pro tematické inzerenty a možností produktové inzerce. 

Více o tematických vydáních čtěte zde!

Hybridní vydání:

SNOW market: Lyže 2020/21 – průvodce nákupem lyžařského vybavení

Vychází: 15. října

SNOW travel&móda: Na lyže! – inspirace pro zimní cesty a zimní módu

Vychází: 12. listopadu

Výhody pro inzerenty

  • Širší zásah, přesto stále velmi přesná cílová skupina
  • Relevance s tématem – vhodné prostředí pro komerční sdělení
  • Tematické slevy na PR články – jedinečný poměr ceny inzerce a výkonu
  • Možnost produktové inzerce
  • Delší přítomnost titulu na trhu

Nordic pro jádro komunity

Dvě vydání časopisu NORDIC zůstanou monotematická a přinesou specializovaný obsah šitý na míru pro stávající komunitu. Můžeme je vnímat jako jakási The best of NORDIC, uspořádaný do dvou svazků. Ubude aktualit, ale přibude nadčasových a exkluzivních témat či praktických odborných článků např. o tréninku. Aktuální a méně nadčasový obsah se přesune na web Bezky.net.

Kompletní harmonogram časopisu NORDIC najdete zde!